چگونه مخاطبان مناسب را پیدا کنید؟2020-12-27
راهنمای صفر تا صد برای یافتن مخاطب هدف
پس از شرکت در آزمون مبتنی بر سؤال، از کاربران در مورد سختی سؤالات سؤال می شود. میتوانید سؤالات را بهصورت باز، پرسشهای مقیاس رتبهبندی یا مبتنی بر MCQ نگه دارید. شما می توانید به صورت رایگان به داده های زیادی از Statista دسترسی داشته باشید. با این حال، میتوانید با پرداخت 39 دلار در ماه از طرح حق بیمه برای گزارشها و دادههای تخصصیتر، استفاده کنید. نسخه رایگان AnswerThePublic نیازهای اساسی بازاریابان و وبلاگ نویسان را برآورده می کند.
میتوانیم بصورت حضوری یا غیرحضوری با مخاطبان مصاحبه کنیم و از این طریق اطلاعاتی را کسب نماییم. مخاطب زمانی که احساس کند نیازش توسط ما رفع میگردد با دقت بیشتری به صحبتهای ما توجه میکنند. در دوران دانشجویی یکی از چالشها من این بود که هم به صحبتهای استاد خود گوش دهم و هم فرصت خواندن مطالب اسلایدها را داشته باشم.
AnswerThePublic در واقع یک ابزار تحقیق بازار قوی است که به شما بینشی در مورد آنچه مشتریان بالقوه شما در اینترنت جستجو می کنند، می دهد. Typeform یک طرح رایگان ارائه می دهد، اما می توانید با پرداخت حداقل 25 دلار در ماه به ویژگی های پولی ابزار دسترسی داشته باشید. استفاده از این ابزار بسیار آسان است، با بیش از 230 قالب قابل تنظیم که فرآیند طراحی نظرسنجی را بدون دردسر می کند.
شما هم میتوانید در ازای معرفی یا استفاده از محصولات آنها، مبلغی دریافت کنید. بلاگر کسی است که محتوایش را به شکل متن مینویسد و در وبلاگ یا پلتفرمهای مشابه منتشر میکند. او ممکن است تجربیات سفر، نکات آموزشی، یا حتی نظرات شخصیاش را با کلمات و تصاویر در اختیار مخاطبان قرار دهد. اگر مخاطبان هدفتان در شبکههای اجتماعی ایرانی حضور و فعالیت دارند، روبیکا یکی از بهترین جاهایی است که برای آنها... در این روش، تبلیغات بر اساس عواملی مانند سن، جنسیت، میزان درآمد و سطح تحصیلات به کاربران نمایش داده میشوند. مثلاً یک مؤسسه کنکوری میتواند تبلیغات خود را برای افراد ۱۷ تا ۱۹ ساله هدفگذاری کند تا بیشترین بازدهی را از تبلیغات پولی خود داشته باشد.
با این حال، همه ما به خصوص طرفدارن قدیمی جنگ ستارگان کودک درون فعالی داریم و عاشق این لگوهای جذاب هستیم. شرکت Lego هم همیشه نقش اساسی پدر و مادرها در بازاریابی اسباب بازیهایش را درک میکند. عموما تعیین دقیق مخاطبان هدفتان باعث میشود با افرادی ارتباط برقرار کنید که به احتمال زیاد به مشتریان شما تبدیل خواهند شد.
- {
- در این مقاله به بررسی راههای مختلف برای شناسایی مخاطبان هدف میپردازیم و نکات کلیدی برای بهبود استراتژیهای بازاریابی را مورد بحث قرار میدهیم. |}
- یکی از مهمترین ویژگیهای این شخصیت خواننده این است که باید بسیار شبیه به شخصیت خریدار شما باشد.
- اگر هنوز برای کسب و کار خود اکانتی در شبکههای اجتماعی نساختهاید، این کار را بهسرعت انجام دهید.
- مخاطب هدف در اینستاگرام به شکل خلاصه شامل افرادی است که به محتوا، محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند و ممکن است مشتریان فعلی یا آینده شما باشند. {
- از طرف دیگر، مشتریان به معامله با شرکتهای معتبر و به درد بخور علاقه دارند. |}{
- شناخت مخاطبان میتواند بر اساس دادههای جمعیت شناختی مانند سن، موقعیت، سطح درآمد، تحصیلات، مکان یا رفتار باشد. |}
بسته به نوع محصولی که ارائه میدهید، ویژگیهای متفاوتی میتوانند گروه مخاطبان هدف شما را تعیین کنند. به عنوان مثال ممکن است شما محصول را برای یک محدوده سنی خاص ارائه بدهید. به جز این جنسیت، موقعیت مکانی، شغل و حرفه و میزان درآمد میتوانند مرزهایی برای مخاطبان شما تعیین کنند. با تحلیل دادههای این رسانهها میتوانید به بینشهای ارزشمندی در مورد علاقهمندیها، نیازها و رفتارهای مخاطبان دست یابید. ابزارهایی مانند Google Analytics و Facebook Insights میتوانند در این زمینه کمک کنند. از طریق این ابزارها میتوانید میزان تعامل کاربران با محتوای خود را بررسی کرده و بفهمید چه نوع محتوایی بیشترین جذابیت را برای آنها دارد.
بیشتر محصولات و خدماتی که با رضایت همراهاند حاصل بهبود نمونههای قبلی هستند. این را فراموش نکنید که اگر یک محصول عالی و منحصر به فرد هم ارائه بدهید با سایرین در رقابت است. تصور کنید که بتوانید به یک جامعه پر جنب و جوش از افراد همفکری که به چیزهای مشابه شما علاقه مند هستند، ضربه بزنید.
تست A/B یک راهکار عالی است که شما را از دودل بودن و شک و تردید نسبت به دو گزینه نجات میدهد. فرض کنید که شما مخاطب هدف خود را شناسایی کردید ولی نمیدانید که بین دو گزینه کدام را انتخاب کنید. تست A/B به شما کمک میکند که عملکرد و بازخورد دو گزینه را با هم مقایسه کنید و ببینید که کدام مورد بهتر جواب میدهد.
سوالات و تجربیات خود را در رابطه با استفاده از تبلیغات پولی با ما به اشتراک بگذارید. در سال ۲۰۲۴، ۸۴ درصد از مصرفکنندگان اعلام کردند که پس از تماشای ویدیوهای تبلیغاتی، انگیزه بیشتری برای خرید پیدا کردهاند. در تصویر بالا، با مشاهده تبلیغات یکتانت در این صفحه از سایت و درج عبارت “مطالب پیشنهادی” بهنظر میرسد این محتواهای تبلیغاتی بخشی از مطالب پیشنهادی خود سایت هستند. بودجه تبلیغات پولی عامل مهمی در تعیین جایگاه و مدت زمان نمایش تبلیغ شما است. هرچه بودجه بیشتری اختصاص دهید، شانس دیده شدن تبلیغ شما در پلتفرمهای مختلف بیشتر میشود.
خدمترسانی به مخاطب هدف مرحلهای است که پس از جذب مشتریان انجام میشود و به ارتقاء رضایت مشتریان و حفظ آنها میپردازد. در این بخش به تکنیکها و راهکارهایی برای بهبود خدمات به مخاطب هدف میپردازیم. بررسی رقبا و شناخت رقابتهای مشابه در بازار میتواند به شما در شناسایی نقاط قوت و ضعف خود نسبت به رقبا کمک کند.
مشخصا، داشتن اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان هدف شانس دستیابی به اهداف مورد نظرتان را افزایش میدهد. با ای وجود، بهتر است قبل از برقراری ارتباط و استفاده از لید مگنت کلیدی خوب فکر کنید. از همه مهمتر، در هدف گیری و برقراری ارتباط با مخاطبان هدفتان زیاده روی نکنید.
با استفاده از این راهنما، حالا میدانید چطور مخاطبان هدف خود را بشناسیم و از این دانش برای رشد و پیشرفت کسب و کار خود بهره ببرید. اگر سوال یا ابهامی دارید در قالب کامنت باما به اشتراک بگذارید تا مشاوران استراتژی فمیلی شمارا راهنمایی کنید. پیدا کردن مخاطب هدف یکی از جنبههای اصلی هر استراتژی بازاریابی موفق است.
با بررسی عواملی مانند جمعیت، رقابت، و تغییرات در بازار، میتوانید به شناخت بهتری از مخاطبان خود برسید و استراتژیهای مناسبتری را اجرا کنید. شناسایی یک مخاطب هدف و ارائه خدمات به آن مخاطبان ممکن است موثرترین تکنیک بازاریابی باشد که یک کسب و کار از آن استفاده می کند. این به این دلیل است که شما نمی توانید بازاریابی محصولات یا خدمات خود را شروع کنید تا زمانی که ندانید چه کسی احتمالاً محصولات یا خدمات شما را مصرف می کند. مخاطبان هدف شما بر تمام عناصر استراتژی بازاریابی شما، از جمله سبک و لحن کمپین ها و کانال هایی که کسب و کار شما برای دستیابی به آن مخاطبان استفاده می کند، تأثیر می گذارد. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که مخاطب هدف چیست، چرا مهم است و چگونه مخاطب هدف خود را پیدا کنید.
هنگام جستجوی مخاطب هدف در اینستاگرام از این موارد بهعنوان راهنمای خود استفاده کنید. مشتریان بالقوهایرا که تعریف مخاطب هدف مورد نظر شما برای آنها صدق نمیکند، کنار بگذارید. تا اینجا متوجهشدید که چطور میتوانید مخاطبین هدفتان را تعریف کنید اما لازم است افرادی را که جزءمخاطبین هدف محسوب نمیشوند را هم مشخص کنید.
با استفاده از محتواهای جذاب و متنوع، مخاطبان به شما نزدیکتر میشوند و احتمال تبدیل شدن آنها به مشتریان وفادار بیشتر میشود. یکی از راههای موثر برای بازاریابی محتوا و پیدا کردن مشتریان هدف ساخت تیزر تبلیغاتی حرفهای میباشد. در این مقاله به بررسی برخی از مراحل و راهکارهای اساسی برای شناسایی مشتریان هدف میپردازیم تا بتوانید تلاشهای بازاریابی خود را بهینه کرده و نتایج بهتری بدست آورید.
نحوه رسیدن به مخاطب هدف برای کسب و کار های کوچک
یافتن مخاطب هدف برای اینستاگرام بسیار مهم است زیرا به شما کمک میکند تا تلاشهای بازاریابی خود را برای گروه خاصی از اشخاص برنامهریزی کنید. تلاش برای جذب همه افراد، سبب آشفتگی اکانت و بیبرنامگی بازاریابی شما میشود. اما با داشتن یک مخاطب هدف، میتوانید استراتژی خود را با توجه به ویژگیهای مشترک آنها شکل دهید تا تلاشهای شما متمرکزتر و سازماندهی شود. مخاطب هدف، گروهی از افراد است که محصولات یا خدمات شما بیشترین تأثیر را بر روی آنها دارد. شناخت دقیق مخاطب هدف به شما کمک میکند تا پیامهای بازاریابی خود را به صورت مؤثرتری منتقل کنید. این افراد ممکن است بر اساس معیارهای مختلفی همچون سن، جنسیت، مکان جغرافیایی، علایق و نیازها دستهبندی شوند.
تولید محتوای با کیفیت و مرتبط با نیازها و علاقهمندیهای مخاطبان هدف، یکی از بهترین راهها برای جذب و شناخت مخاطبان است. با تحلیل نتایج محتوای منتشر شده، میتوانید به درک بهتری از مخاطبان خود برسید. نظرسنجیها و پرسشنامهها ابزارهای بسیار مؤثری برای جمعآوری نظرات و بازخوردهای مشتریان هستند.
یکی از نکات مهم در بازاریابی شبکههای اجتماعی و پیدا کردن مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی این است که از ابزارهای خود رسانههای اجتماعی استفاده کنید. به عنوان مثال مهمترین ابزار رسانه اینستاگرام برای دستیابی به مخاطبان هدف، استفاده درست و بهموقع از هشتگها است. هشتگ نقش بسیار موثری در جذب مخاطبان دارد و میتواند به کاربران و مشتریان بالقوه کمک کند که خیلی راحت و بدون هیچ دردسر خاصی به شما دسترسی پیدا کنند. راه های شناخت مخاطبان هدف برای هر کسب و کاری از اهمیت بالایی برخوردار است. شناخت دقیق مخاطبان هدف به شما کمک میکند تا استراتژیهای بازاریابی خود را بهینه کنید و با اثربخشی بیشتری پیامهای خود را به مشتریان منتقل کنید. در این مقاله به بررسی راههای مختلف برای شناسایی مخاطبان هدف میپردازیم و نکات کلیدی برای بهبود استراتژیهای بازاریابی را مورد بحث قرار میدهیم.
با بررسی پروفایلها، پستها، و فعالیتهای مخاطبان در شبکههای اجتماعی، میتوانید اطلاعاتی درباره ترجیحات و تمایلاتشان بدست آورید. همچنین، با استفاده از ابزارهای تحلیل شبکههای اجتماعی مانند Sprout Social و Hootsuite میتوانید به تحلیل دادههای این شبکهها بپردازید و نظرات مخاطبان خود را دریافت کنید. نظرسنجیها و پرسشنامهها از ابزارهای قدرتمندی هستند که به شما کمک میکنند تا از مخاطبان خود در مورد نیازها و تمایلاتشان بپرسید. با طراحی یک پرسشنامه جامع و قابل فهم، میتوانید از مخاطبان حدس بزنید چه میخواهند و به طور مستقیم از آنها درباره نیازها و تمایلاتشان بپرسید. همچنین، استفاده از پلتفرمهای آنلاین مانند Google Forms و SurveyMonkey میتواند در جمعآوری دادههای تحقیق مخاطب هدف بسیار مفید باشد.
بهرهگیری از ابزارهای تحلیلی
این مدل تبلیغات بر اساس رفتار کاربران، جستجوهای آنها و خریدهای قبلیشان اجرا میشود. برای مثال، اگر کسی «بهترین مدلهای ساعت هوشمند» را جستجو کند، احتمالاً تبلیغات فروشگاههای موبایل و ساعتهای هوشمند را خواهد دید. از آنجایی که هر دو استراتژی، اهداف متفاوتی دارند، نمیتوان گفت که کدام یک برتر از دیگری است. شما میتوانید بهجای انتخاب یکی از این روشها با ترکیب هر ۲ استراتژی با هم، از مزیتهای بیشتری هم بهرهمند شوید. برای مثال سایت آل اسپرت با راهاندازی فروشگاه اینترنتی خود و فعالیت در بخش بلاگ، تبلیغات پولی را هم از طریق خدمات یکتانت انجام داده است.
این تحلیلها بسیار شبیه به تحلیلهای Google Analytics هستند و با استفاده از آنها شما میتوانید به یک سری اطلاعات حیاتی برای ارتقا پیجتان دست پیدا کنید. حتی اگر از شروع کسب و کارتان سالها گذشته باشد، پیدا کردن مخاطب هدف برایتان چندان کار آسانی نخواهد بود. زیرا نقطه مرکزی هدف شما یک هدف ثابت نیست و در طول زمان تغییر کرده و جابهجا میشود. بنابراین اگر میخواهید که این هدف متحرک را درست نشانه بروید، باید مسیر درستی را برای این کار انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم گامهای مهمی که باید برای یافتن مخاطب هدف بردارید را با شما مرور کنیم.
{آیا با انواع اتوماسیون بازاریابی آشنایی دارید؟
|}به احتمال زیاد مشتری هدف شما دوستان، اقوام و همسایگانی دارد که میتوانند بهطور بالقوه به پیشنهاد شما علاقهمند شوند که در اینصورت نوعی واکنش زنجیرهای شروع میشود و پایگاه مشتری شما گسترش مییابد. در رابطه بامصرف کنندگان تحقیق کنید؛ از طریق وبلاگ و شبکههای اجتماعی با مخاطبین ارتباطبرقرار کنید و تولید محتوا در جاهای دیگر مثل انتشار پست به عنوان مهمان را در نظرداشته باشید. همه افراد را مشتری بالقوهخودتان در نظر نگیرید؛ در عوض مخاطبین مورد نظرتان را به افرادی محدود کنید که نهتنها خواهان سرویسها و محصولات شما هستند بلکه ابزار و انگیزه لازم برای خرید آنرا دارند.
با طراحی و توزیع نظرسنجیها به صورت آنلاین یا حضوری، میتوانید اطلاعات مفیدی در مورد نیازها، علایق و ترجیحات مخاطبان هدف خود به دست آورید. با شناخت بهتر از نیازها و تمایلات مخاطبان، میتوانید استراتژیهای بازاریابی مناسبی را پیاده سازی کنید و بهبودی در نتایج بازاریابی خود مشاهده کنید. استفاده از شبکههای اجتماعی نیز یک ابزار قدرتمند در تحقیق مخاطب هدف است.
تبلیغات هدفمند در پلتفرمهای مختلف میتواند به شناسایی مخاطبان هدف کمک کند. با اجرای کمپینهای تبلیغاتی و تحلیل نتایج آنها میتوانید ببینید که چه نوع مخاطبانی به تبلیغات شما واکنش نشان میدهند. تبلیغات رقبا میتواند به شما کمک کند تا بفهمید که آنها چگونه مخاطبان هدف خود را جذب میکنند. بررسی کنید که رقبای شما در کدام پلتفرمها تبلیغات میکنند و چه نوع پیامهایی را به مخاطبان خود ارسال میکنند.
با انجام آزمایشها و تستهای مختلف میتوانید عوامل مؤثر بر رفتار و تصمیمات مخاطبان را بشناسید. میتوانید به صورت A/B تستها تغییرات کوچکی در وبسایت یا تبلیغات خود اعمال کرده و تأثیر آنها را بر روی رفتار مخاطبان مشاهده کنید. با ارسال خبرنامههای مرتب و ارتباطات اجتماعی مثبت، میتوانید مشتریان خود را به کسب و کار خود پیوند دهید.
با دیدن اینکه چه کسی به پستهای آنها پاسخ میدهد و با آنها تعامل برقرار کرده است. بااینحال، اگر این کار را نمیکنید، در نظر بگیرید که مشتریان فعلی شما چه کسانی هستند. برای پیدا کردن اینفلوئنسرهای مرتبط با صنعت خود، استفاده از هشتگهای مناسب را در نظر بگیرید. هنگامی که اینفلوئنسرهایی را که با اهداف شما همخوانی دارند پیدا کردید، با ارائه یک پیشنهاد جذاب برای همکاری با آنها تماس بگیرید. شما باید واکنشهای آنها را اعم از کامنتها، دایرکت، استوری و پاسخهای نظرسنجی و غیره دریافت کنید.
تبلیغات پولی هم بهصورت آنلاین (مانند تبلیغات در گوگل و اینستاگرام) و هم آفلاین (مانند بیلبوردها و تلویزیون) انجام میشود. با این حال، در دنیای امروز، تبلیغات دیجیتال به دلیل کارایی بیشتر، محبوبیت بالاتری پیدا کرده است. مخاطبان هدف شبکههای اجتماعی در واقع، گروه خاصی از مردم هستند که شما میخواهید با استفاده از شبکههای اجتماعی با آنها ارتباط برقرار کنید. شناسایی مخاطبان هدف، یکی از مهمترین عناصر استراتژی شبکههای اجتماعی شماست، پس باید آن را جدی بگیرید. مخاطبان هدف در شبکههای اجتماعی گروهی از افراد هستند که شما آنها را شناسایی کرده و میخواهید توجه آنها را جلب کنید.
این به کسب و کارها اجازه می دهد تا نظرسنجی هایی با اندازه های مختلف ایجاد کنند، خواه نظرسنجی های سریع دو سواله یا نظرسنجی های بزرگ و جامع که برای تعداد زیادی از مخاطبان ارسال می شود. او مدرک روزنامه نگاری دارد و درباره محصولات مراقبت از پوست، رژیم غذایی و زندگی در نزدیکی ساحل وبلاگ می نویسد و پست می گذارد. ویرجینیا همیشه راهاندازی محصولات جدید مراقبت از پوست را دنبال میکند و حتی در رویدادها با افراد دیگر در حوزه زیبایی منطقه خود شرکت میکند. او به عنوان یک اینفلوئنسر دیجیتال، به آنچه مردم در پروفایل های رسانه های اجتماعی خود می بینند بسیار اهمیت می دهد. او دوست دارد زمانی را در داخل خانه بگذراند و در اوقات فراغت خود یوگا تمرین کند.
به دلیل اهمیت این موضوع قصد داریم در این بخش نمونههایی از شرکتهای معروف را به شما معرفی کنیم. برای راه اندازی موفقیت آمیز برند خود، داشتن درک درستی از مخاطبان هدف بسیار مهم است. کشف نیازها و خواسته های مشتریان خود راهی برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر است. اما برای موثر بودن تبلیغات، بهتر است که مطالب خلاقانه و جذابی ارائه دهید. تبلیغات هدفمند و با طراحی و ایده هوشمندانه، بازدهی بیشتری دارند و به شما این امکان را میدهند تا به مخاطبان مورد نظرتان برسید. تقسیمبندی مخاطبان بر اساس ویژگیهای دموگرافیکی، مانند سن، جنسیت، تحصیلات و شغل، به شما کمک میکند تا مشتریان هدف خود را با دقت ترسیم کنید و استراتژیهای بازاریابی متناسب با هر دسته را اجرا کنید.
چه در حال انجام تحقیقات بازار برای کسب و کار خود یا برای کار مشتری خود باشید، این ابزار به شما کمک می کند تا مشتریان فعلی و رقبای خود را درک کنید تا پیشنهادات بازاریابی موثرتری ایجاد کنید. با SEMrush's Audience Insights، شما همچنین می توانید بدانید که کدام رسانه های اجتماعی کانالها، وبلاگها و وبسایتهایی که مشتریان شما بیشتر استفاده میکنند و نوع محتوایی که مصرف میکنند. با نظارت مداوم بر تعامل آنها با برندها، محصولات و خدمات، می توانید ارزش ها، خواسته ها و نیازهای آنها را بهتر درک کنید.
به عنوان مثال اگر یک فروشگاه را اداره میکنید، احتمالا راهاندازی باشگاه مشتری توسط دستگاه ذخیره شماره تماس بهترین کاری است که میتوانید انجام دهید. اینستاگرام به عنوان یکی از پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی جهان، بستر مناسبی برای کسب وکارها جهت بازاریابی و ایجاد ارتباط با مشتریان است. مخاطب شناسی در اینستاگرام به معنای درک نیازها، علایق و رفتارهای کاربران هدف می باشد تا با ارائه محتوای متناسب، به بهترین شکل با آنها ارتباط برقرار کنید. در ادامه با روش ها، اهمیت و رازهای جذب مخاطب هدف در اینستاگرام آشنا می شویم.
در عوض، زمان و تلاش خود را روی پلتفرم هایی صرف کنید که بیشترین حس را برای مخاطبان شما دارد. به خاطر داشته باشید که مخاطبان همیشه جابجا می شوند و رفتار آنها نیز تغییر می کند. آماده باشید تا تلاشها و استراتژیهای بازاریابی را تنظیم کنید تا مطمئن شوید که پیامهای شما همچنان با مخاطبان هدف شما طنین انداز میشوند. وقتی ویدئویتان آماده شد، آن را در پلتفرمهای مناسب مثل یوتیوب، اینستاگرام یا تیکتاک منتشر کنید.
به عنوان مثال برای به اشتراک گذاری ویدیوهای طولانیمدت توییتر انتخاب مناسبی نیست. یا اینستاگرام جلوههای بصری جذابتری را نسبت به توییتر و فیسبوک برای ارائه محصول در اختیارتان خواهد گذاشت. با دانستن این موضوعات شما میتوانید برنامهریزی برای پیادهسازی استراتژیهای خود را آغاز کنید. برنامههای تحلیلی بسترهای مجازی میتوانند به طور دقیق به شما بگویند که کدام راهها شما را به سمت قله موفقیت سوق خواهد داد. همانطور که گفتیم معیارهای زیادی وجود دارد که میتوانند برای انتخاب درست مخاطبان هدف به شما کمک کنند.
انجام این کار برای تبلیغ در شبکههایاجتماعی و موتورهای جستجو بسیار مفید است. از پاسخهایی کهبه این سوالات داده میشود، برای مشخص کردن شخصیت خریدار و سپس تولید صفحاتلندینگ، ایمیل و سایر محتوای بازاریابی استفاده کنید. مثلاً میتوانید از سوال آخربرای رسیدن به ایدههای جذاب جهت تولید پستهای وبلاگی استفاده کنید که در آخر هرکدام یک فراخوان و لینک به یک صفحه لندینگ قرار داشته باشد. بازار هدف شاملهر فردی است که ممکن است به محصولات یا سرویسهای شما علاقمند باشد. مخاطب هدفگروهی از مردم هستند – مثلاً یکی از گروههایی که در بالا توضیح دادیم – که شما یکتبلیغ یا محتوای بازاریابی خاص را به سمت آنها هدایت میکنید.
وب سایت منبع